Spoed, spoed, spoed. Ik kan er eerlijk gezegt niet zo goed tegen. Heb je het zelf goed geregeld is het meestal het gebrek aan planning van de andere partij, die zorgt voor een verhoogde druk. Gelukkig viel de zin "spoed, spoed, spoed" niet tijdens het traject van de ontwikkeling van onze nieuwe webshop.
Ondanks dat wel: nachtwerk, weekenden door, lange dagen maken, vroeg opstaan, verrassingen, tegenslag, veel technisch jargon en vooral veel, heel veel koffie ... En alles moest "tussen de bedrijven door", want natuurlijk was onze ´oude shop´ gewoon open en ging de offline-business gewoon door.
In de lente van 2013 begonnen we met de selectie van een geschikt e-commerce bureau die aan onze wensen en eisen voldeed. Eisen waren er genoeg, wensen ook. Bij mooie producten hoort, volgens ons, een goede webshop, met veel winkelgemak, goede uitleg, mooie vormgeving en makkelijke navigatie. We zijn er immers niet om snel geld te verdienen, maar om onze klanten te laten genieten van de mooiste koffie.
Uiteindelijk wonnen de designers van e-Activists de spannende ontwerp-pitch, gehouden in ons favoriete restaurant Radio Royaal. Fris design, duidelijke signatuur met waardering voor het oude en gevoel voor onze passie voor koffie. Om alles technisch in goede banen te leiden zijn we uitgekomen bij MediaCT. Het toonaangevend e-commerce ontwikkelbureau uit Groningen. Ze bleken meer dan uitstekend gekwalificeerd voor deze uitdagende klus. Zo ontstond een bonte mix van bourgondische Limburgse koffiefanaten, Groningse nuchtere techneuten en jonge virtuoze Utrechtse webdesigners.
Een goede voorbereiding bleek het halve werk. De eisen waren duidelijk, het platform bekend en het design stond als een huis. Met z'n allen hebben we er een schepje bovenop gedaan; een dikke pluim voor ons vast Koffiecentrale-team: Esther, Diana, Angelique en Susanne. Zo'n 1450 mails, 65 uur aan telefoon- en skypegesprekken, tientallen ritjes door het hele land en vele dagen later zijn we - op 5 dagen na de afgesproken datum - erg trots op het resultaat. Ik hoop dat jij deze inzet ziet en geniet van veel mooie producten. Ik wens je in ieder geval veel smakelijke momenten en veel shop-plezier toe!